یزدفردا: شبکه خبر: «دولت رئیسی در حوزه معیشت، کارنامه درخشانی دارد.»

راضیه حسینی: سه سال پیش: یک کیلو گوشت ۱۱۰ هزار تومان. پژو پارس 260 TU5 میلیون تومان. هر متر خانه ۲۹ میلیون تومان.

الان: یک کیلو گوشت ۸۰۰ هزار تومان پژو پارس 800 TU5 ميليون تومان. هر متر خانه ۸۵ میلیون تومان.

برخی از رسانه ها برای دولت ،قبل حكم بعضى مدارس غیرانتفاعی را دارند در هر صورت خروجی شاگرد، کارنامه درخشان خواهد بود. حالا میخواهد در طول سال جز انضباط، باقی را با ارفاق تک رقمی شده باشد هم مهم نیست. اصلاً این هم اهمیتی ندارد که انضباط را هم با وجود شکستن سر چند دانش آموز از کلاس ،مجاور خراب کردن تأسیسات مدرسه و منفجر کردن چند معلم با ترقه های مختلف قبول شده است. مهم این است که کارنامه در هر صورت درخشان خواهد بود.

هر فردی هم که واقعیاترا بیان کند حتماً و بدون شک آدم مغرض و تنگ نظری است. چشم دیدن موفقیت دانش آموز نخبه را ندارد میداند که به زودی وی در بالاترین رتبه های علمی مشغولبه تحصیل خواهد بود پس سعی میکند تا جایی که میتواند دست به تخریب بزند و کارنامه ممتاز وی را زیر سؤال ببرد.

حالا همین دانش آموز میتواند جلوی یک محصل مدرسه دولتی بایستد و به کارنامه خاکستری اش بخندد میتواند کاملاً باور کند که همه این دستاوردها از آن خودش بوده و هر که جز اینبگوید قطعاً دروغ گفته است اصلاً به این کار ندارد که هنوز هم نمیتواند با وجود تحصیل در مقطع متوسطه دوم یک ضرب ساده را انجام دهد او با وجود کارنامه درخشان، باورش شده است که همه اینها را خودش به دست آورده است. اعتقاد دارد همۀ نخبه ها مثل خودش هستند و جز این نیست.

او کارنامه بچه های مدرسه دولتی را در کنار نمرات خودش میگذارد و از ذوق چند بار نفسش بند میآید به زودی حتی کلاسهای انگیزشی هم برای برخی میگذارد و از موفقیت خودش میگوید به بقیه یاد میدهد «خواستن توانستن است»

البته توانستن ربطی به توانایی فرد ندارد حتی خواستن هم به او ربطی ندارد یک هو خودش را در مدرسه ایغیرانتفاعی میبیند و تا ته ماجرا مثل دومینو جور میشود سر آخر یک کارنامه درخشان میماند که توسط اسبی زرین آورده میشود و ملتی که هرگز نخواهند فهمید چطور این همه درخشش در یک کارنامه جا شده است؟

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا